Your name or email adress:
Do you already have an account?
Forgot your password?
  • Log in or Sign up


    Page 2 of 2 FirstFirst 12
    Results 16 to 25 of 25
    1. #16
      Im The Truth's Avatar
      Im The Truth is offline Organizer

      Join Date
      Jan 2004
      Location
      Atlanta, GA by way of Afrika
      Posts
      5,921
      Blog Entries
      11
      Thumbs Up/Down
      Received: 12/1
      Given: 7/0
      Rep Power
      632

      0 Not allowed! Not allowed!
      Dang I was about to say nobody had this on the list...

      *I couldn't help but notice your pain, my pain, it run deep share it with me!*
      "They'll never take me alive, I'm gettin' high with my four-five
      Cocked on these suckas, time to die"

      Quote Originally Posted by rebelAfrika*AAPRP
      I really liked the "Above The Rim" soundtrack. When I bought my first car, that was a tape (dang...dated myself with that one, LOL!!!) I would play continuously. *Nostalgiac* Those were some good times.
      AND OH MY GOODNESS...... NOBODY MENTIONED THE MENACE SOUNDTRACK!?!?!? OR THE RHYME OR REASON SOUNDTRACK!?!?! (yall ain't no hip hop heads)

      "Wake your punk ass up for the 93 shot
      MC Eiht's in the motherfuckin house.. gyeah

      "A fucked up childhood, is why the way I am
      It's got me in the state where I don't give a damn, hmm
      Somebody help me, but nah they don't hear me though
      I guess I'll be another victim of the ghetto
      Ain't no escapin, cause I'm way too young
      Pops is dealin, and on top of that got moms sprung
      Scheamin off the top, pops never figured
      That he'd go down by the hands of another nigga
      Now my pops is gone and that ain't no good
      Got to follow in the foot steps of the homies from the hood
      And where's the role model?
      Niggaz putting brew in my fuckin baby bottle!
      Damn, and through all the motherfuckin pain
      They done drove my moms in-sane
      So I guess I gotta do work so I ain't finished
      I grow up to be a str8 up menace, gyeah
      *music plays* "


      Yall don't know nothing about that MC Eiht. I memberized the whole song and still know most of it today. Or what about that E-40:
      "Every year about this time it's always, someone like meeeeeee
      They uhh... handcuff and shackle, and uhh... throw away the key

      *singer* Every year about this tiiiiiiiiiiiiime Theeere's someone like meeeeeee
      Every year about this tiiiiiiiiiiiiime, They lock us up, and throw away the keeeeeeeeeeeeeey"

      Yall don't know nothing about that.
      "If the enemy is not doing anything against you, you are not doing anything"
      -Ahmed Sékou Touré


      "speak truth, do justice, be kind and do not do evil."
      -Baba Orunmila

      "Cowardice asks the question: is it safe? Expediency asks the question: is it political? Vanity asks the question: is it popular? But conscience asks the question: is it right? And there comes a time when one must take a position that is neither safe, nor political, nor popular - but one must take it simply because it is right."
      --Dr. Martin L. King


      Get Involved!

    2. #17
      AfroNinpo's Avatar
      AfroNinpo is offline Media Assassin!

      Join Date
      Oct 2005
      Location
      ATLanta, GA
      Posts
      783
      Blog Entries
      1
      Thumbs Up/Down
      Received: 0/0
      Given: 0/0
      Rep Power
      166

      0 Not allowed! Not allowed!
      Quote Originally Posted by Im The Truth
      Dang I was about to say nobody had this on the list...

      *I couldn't help but notice your pain, my pain, it run deep share it with me!*
      "They'll never take me alive, I'm gettin' high with my four-five
      Cocked on these suckas, time to die"



      AND OH MY GOODNESS...... NOBODY MENTIONED THE MENACE SOUNDTRACK!?!?!? OR THE RHYME OR REASON SOUNDTRACK!?!?! (yall ain't no hip hop heads)

      "Wake your punk ass up for the 93 shot
      MC Eiht's in the motherfuckin house.. gyeah

      "A fucked up childhood, is why the way I am
      It's got me in the state where I don't give a damn, hmm
      Somebody help me, but nah they don't hear me though
      I guess I'll be another victim of the ghetto
      Ain't no escapin, cause I'm way too young
      Pops is dealin, and on top of that got moms sprung
      Scheamin off the top, pops never figured
      That he'd go down by the hands of another nigga
      Now my pops is gone and that ain't no good
      Got to follow in the foot steps of the homies from the hood
      And where's the role model?
      Niggaz putting brew in my fuckin baby bottle!
      Damn, and through all the motherfuckin pain
      They done drove my moms in-sane
      So I guess I gotta do work so I ain't finished
      I grow up to be a str8 up menace, gyeah
      *music plays* "


      Yall don't know nothing about that MC Eiht. I memberized the whole song and still know most of it today. Or what about that E-40:
      "Every year about this time it's always, someone like meeeeeee
      They uhh... handcuff and shackle, and uhh... throw away the key

      *singer* Every year about this tiiiiiiiiiiiiime Theeere's someone like meeeeeee
      Every year about this tiiiiiiiiiiiiime, They lock us up, and throw away the keeeeeeeeeeeeeey"

      Yall don't know nothing about that.

      The only one I used to bang off that CD back in the day was "Bogus Mayn" by Crucial Conflict. "Caynt help but to be bogus Maaaaaaaaaaayn!"

      That was my TRACK!
      Nuk Khapera Heru'ur
      The Greatest Revenge Is MASSIVE Success!

    3. #18
      P.S.,etc.'s Avatar
      P.S.,etc. is offline Warrior

      Join Date
      Dec 2005
      Location
      804! (VA)
      Posts
      17
      Thumbs Up/Down
      Received: 0/0
      Given: 0/0
      Rep Power
      0

      Slept on


      0 Not allowed! Not allowed!
      I don't own it, but my homeboy put me on to the Gang Related Soundtrack. Good soundtrack!

    4. #19
      Jalili's Avatar
      Jalili is offline Continuing the Fight

      Join Date
      Aug 2006
      Location
      Under Constant Attack
      Posts
      3,326
      Blog Entries
      10
      Thumbs Up/Down
      Received: 1/0
      Given: 0/0
      Rep Power
      441

      0 Not allowed! Not allowed!
      Quote Originally Posted by Revolutionary_Student View Post
      Dave Chappelle's Block Party
      I'm trying to find that now.

      He Got Game
      "We may be investigated, incarcerated or murdered for the things we dare to write...
      But we are young and Black, fearless and free...
      Every poem, every incandescent word is a personal revolution"
      Celeste "ayasha" Golden (my queen rest well and I'll see you when I get there.)
      http://awrittenlifeapoeticsoul.blogspot.com/
      http://justiseverything.blogspot.com/

    5. #20
      freedom4me's Avatar
      freedom4me is offline Warrioress

      Join Date
      Apr 2007
      Location
      Philly/cosmos
      Posts
      98
      Thumbs Up/Down
      Received: 2/0
      Given: 0/0
      Rep Power
      79

      0 Not allowed! Not allowed!
      greetings

      the first thing that popped into my head was Dave Chappelle's Block Party. I luv, luve the live version of Umi Says and the Dead Prez Hip Hop.

      peace

    6. #21
      Black7Sun's Avatar
      Black7Sun is offline Militia

      Join Date
      Mar 2006
      Location
      Harlem U.S.A.
      Posts
      772
      Thumbs Up/Down
      Received: 6/0
      Given: 3/0
      Rep Power
      165

      0 Not allowed! Not allowed!
      Can I ask a question, just one simple question (yeah I know, someone just said I asked it, HA-HA-HA, anyway . . . )

      How in the world can these joints be forgotten?!!





      This movie was wack but the soundtrack is a classic.










      Yeah I know, but it was an historic event and, I gotta admit, I like alot of the music that's on the collection.

      Alright, SHAFT & SUPERFLY was already said.

    7. #22
      Fenix's Avatar
      Fenix is offline aFROdemic

      Join Date
      May 2007
      Location
      In the Library.
      Posts
      976
      Blog Entries
      13
      Thumbs Up/Down
      Received: 0/0
      Given: 0/0
      Rep Power
      204

      0 Not allowed! Not allowed!
      BLACK CAESAR! I'm glad someone mentioned that! Superfly too! I love Curtis Mayfield.

      I liked the Sparkle joint also, for what it was.

      Wattstax was classic!
      "Oh Africa! When shall be the term of thy long degradation? Behold here, even now, I pledge thee, O my Mother, that I shall devote my years to thee, shall work for thy redemption, shall love thee and be proud of thee and glory in thy power now lying dormant and shall strive to bring it to the light. Take my youth, my labors, my love, my all and do thou when I shall have died for thee, take me to thy bosom, an untamed, untamable African." -Hubert Harrison

    8. #23
      Black7Sun's Avatar
      Black7Sun is offline Militia

      Join Date
      Mar 2006
      Location
      Harlem U.S.A.
      Posts
      772
      Thumbs Up/Down
      Received: 6/0
      Given: 3/0
      Rep Power
      165

      0 Not allowed! Not allowed!
      Damn, I knew I forgot something . . .



      and



      and we definitely can't forget . . .



    9. #24

      Join Date
      May 2006
      Location
      Liberty Hall
      Posts
      50
      Thumbs Up/Down
      Received: 0/0
      Given: 0/0
      Rep Power
      0

      Thumbs up How could anyone forget this one


      0 Not allowed! Not allowed!

    10. #25
      freekundli's Avatar
      freekundli is offline Premium Member

      Join Date
      Aug 2016
      Location
      India
      Posts
      64
      Thumbs Up/Down
      Received: 1/0
      Given: 1/0
      Rep Power
      6

      0 Not allowed! Not allowed!
      Amèlie.. It has one of the most beautiful piano music compositions I've ever heard..
      Astrology is like gravity. You don't have to believe in it for it to be working in your life.

    Page 2 of 2 FirstFirst 12

    Thread Information

    Users Browsing this Thread

    There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

    Similar Threads

    1. Replies: 3
      Last Post: 09-17-2012, 01:23 PM
    2. Spike Lee's movie BAMBOOZLED..........FULL movie parts # 1-13
      By SoularFlarez in forum Conscious Edutainment - Videos - Movies - TV
      Replies: 0
      Last Post: 03-04-2009, 08:39 PM
    3. Che - Movie 2008
      By Im The Truth in forum Conscious Edutainment - Videos - Movies - TV
      Replies: 11
      Last Post: 01-10-2009, 01:29 AM
    4. Maaaaaaaaaaan...I saw this movie...
      By rebelAfrika in forum Conscious Edutainment - Videos - Movies - TV
      Replies: 2
      Last Post: 06-27-2006, 10:34 PM
    5. new movie
      By BigMan in forum Conscious Edutainment - Videos - Movies - TV
      Replies: 0
      Last Post: 08-26-2005, 04:48 PM

    Thread Participants: 16

    Posting Permissions

    • You may not post new threads
    • You may not post replies
    • You may not post attachments
    • You may not edit your posts
    •  


    About

      Assata Shakur Speaks is an Forum Devoted To Assata Shakur And All Political Prisoners Around The World.
      Assata Shakur Speaks Is An Oasis Of Pan African Information Geared Towards The Liberation Of Afrikan People.

    Follow Us On

    Twitter Facebook youtube Flickr DavianArt Dribbble RSS Feed



    BACK TO TOP